Posmatrana iz daljine Lybra nije upadljiv auto. Lako vam se može
dogoditi da prođe ulicom pored vas a da ga ni ne primetite, možda je
nikada niste ni videli dok niste kliknuli na ovaj link, što je zapravo
šteta, jer tolika količina prefinjenosti i elegancije ne zaslužuje da
prođe nezepaženo.
Tamno
teget boja po našem mišljenju najbolji je izbor za ovaj auto, jer na
tako tamnoj podlozi do izražaja dolaze brojni detalji uokvireni hromom
i aluminijumom. Dizajneri Lancijinog studija zaradili su stotine
prekovremenih sati dok ih nisu doveli do finalne verzije. Detalji su ti
koji kupuju vas a prodaju auto.
Prednjim
delom dominiraju dva okrugla fara i dva poziciona svetla između kojih
se nalazi velika zaobljena hromirana maska hladnjaka koja ujedno
predstavlja i vrh haube. Na branicima ispod maske ponavljaju se
hromirani elementi u obliku tankih lajsni na uglovima branika koje se
protežu duž bočnih vrata sve do zadnjeg branika i nazad.
Mesta
na kojima se pak treger kači na krov elegantno su skrivena ispod dugih
i masivnih sivih lajsni koje spajaju ivice krova sa stop-svetlima koja
dalje nastavljaju istu liniju sve do svog dna.
Prvi
fizički kontakt koji ostvarujete sa nekim autom jeste preko brave za
otvaranje vrata. Na nekim kolima možete se razočaratii jer su plastične
ili razdrmane, ali na Lybri napravljene su od aluminijuma i kada ih
obuhvatite rukom jednostavno osetite čvrstinu i robusnost čitavog
vozila.
Ovde vas čeka iznenađenje jer koncept povlačenja
brave nije onakav kakav ste očekivali. Kompletna brava dizajnirana je
kao da je treba povući od vrata prema sebi, ali zapravo potrebno ju je
podići na gore da biste otvorili vrata.
 |
Pažljivo osmišljeno unutrašnje osvetljenje doprinosi ukupnom užitku u noćnoj vožnji |
Iza vrata krije se dvobojan enterijer obogaćen obiljem Alcantara kože,
finog i mekanog tepiha na podu, i detaljima od kvalitetne imitacije
plemenitog drveta oko elemenata koje je trebalo istaći. Prag je
presvučen aluminijumskom pločom sa znakom Lancie.
Unutrašnji
paneli vrata takođe su delom presvučeni kožom, ali ta činjenica
zasenjena je diskretnim zelenim svetlom koje vam pomaže noću da lakše
pronađete bravu za otvaranje vrata. Dizajnu osvetljenja unutrašnjosti
generalno posvećeno je mnogo truda. Lampice i sijalice nalaze se
smeštene svugde po autu.
Jedan
od prizora koji nas je zadivio događa se uveče kada, dok prilazite
autu, na ključu pritisnete dugme za daljinsko otključavanje vrata. Osim
centralne brave, ova funkcija aktivira sve pomenute sijalice i čini da
enterijer svetlo-braon boje zasija punom snagom poput izloga prodavnice
stilskog nameštaja.
 |
Sve
kontrole su na dohvat ruke vozaču i bez znakova zamora usled
korišćenja. Auto je opremljen sa prednjim, bočnim Air Bagovima i
vazdušnom zavesom. ASR i ABS su takođe na spisku oprema |
Za
volanom ćete lako pronaći odgovorajući položaj za vožnju. To na
savremenim automobilima više ni nije pitanje jer se i sedišta i volani
podešavaju u svim pravcima. Kada upalite motor pažnju će vam odmah
skrenuti veliki multimedijalni ekran na kojem možete listati sve
informacije koje vam nude putni kompjuter, telefon, zvučni, navigacioni
ili DVD sistem.
 |
Centar za upravljanje multimedijalnim sadržajima |
Zvučni sistem je marke „Bose“
sa osam zvučnika i jednim sab-vuferom u gepeku. Jednostavno ne postoji
način opisati rečima muzički ugođaj koji vam ovaj sistem pruža...
kristalno jasno možete čuti svaki pokret prsta na žici klasične gitare
ili nežni udar četkice o činelu. Sa druge strane duboki bas tonovi
zvuče kao grmljavina oluje koja se spušta niz planinu.
 |
Podešavanje željene temperature vazduha u kabini je prilično jednostavno |
Ispod
komandnog centra nalaze se komande i displej automatskog klima uređaja
kojim zasebno možete podešavati temperature na levoj i desnoj strani
kabine. Mala polica nalazi se u prostoru ispod konzole. Ovaj prostor,
takođe je obasjan nežnim zelenim svetlom. Čitava centralna konzola
oivičena je tankom aplikacijom od plemenitog drveta, koje se mogu
pronaći i ispred suvozača i duž unutrašnjih panela na vratima.
 |
Prednja sedišta pružaju odličan oslonac putnicima, dok na zadnjoj klupi nedostaje mesta za noge |
Prostor
za noge putnika ispred zadnje klupe žrtvovan je u ime komfora putnika
na prednjim sedištima koji mogu nesmetano uživati u dugim i brzim
vožnjama. Zadnja klupa ionako je u ovom autu namenjena za nehajno
bačeni sako i odloženu akten-tašnu menadžera koji mora stići na
sastanak zakazan 200 kilometara od kancelarije. Vožnja na sastanak, bez
obzira na to koliko bio težak, biće fantastična anti-stres terapija.
Lancia
Lybra, osim platforme na koju je postavljena, sa svojom raskalašnom,
zlom sestrom, Alfom 156 SW deli i moćni 2.4 JTD motor. Performanse kod
oba auta podjednako su ubedljive, ali su zapakovane u različite pakete,
tako da Lancia nema „drive by wire“ komandu gasa karakterističnu za
sportske modele, ima drugačije podešene prenosne odnose u menjaču,
standardni broj okreta od jedne do druge tačke punog namotaja točkova i
oslanjanje više naklonjeno udobnosti nego sportu.