Opel Corsa C :Odaberite motor po vašim potrebama
Motorizacija Corse C zasniva se na velikoj paleti motora – pet benzinskih i četiri dizel agregata. Svi odreda ispunjavaju Euro 3 standard o emisiji izduvnih gasova. Početkom 2000. godine, u Corsu C su se ugrađivali benzinci od 1.0, 1.2 i 1.4 litra i dizelaši sa direktnim ubrizgavanjem goriva u cilindre – 1.7 DI i 1.7 DTI. Kod nas je najpopularnija najjeftinija verzija sa trocilindričnim motorom od 58 KS i maksimalnim obrtnim momentom od 84 Nm pri 3.800 obr./min.
![]() |
Verzija sa petoro vrata je lepša i praktičnija |
Idealan
je izbor za one koji se pretežno voze gradom (troši u proseku samo 6,5
litara goriva), ali i vozače kojima su performanse na poslednjem mestu.
Ipak, postiže pristojnu maksimalnu brzinu od 155 km/h, doduše – uz malo
više muke i uz još više buke. Naravno, pod bukom mislim pre svega na
trocilindrični motor koji nije preterano uglađen, a posebno se "dere"
kada obrtaji motora pređu 4.000 obr./min.
Primetno bolji, i neznatno skuplji izbor je verzija sa
1.2-litarskim motorom od 75 KS. Cilindar "viška" u odnosu na najslabiji
motor znači ravnomerniji razvoj snage, veću elastičnost i manje buke.
Ovaj agregat raspolaže sa obrtnim momentom od 110 Nm pri 4.000
obr./min., što je za karoseriju tešku 1010 kilograma sasvim dovoljno za
pristojne performanse, tačnije ubrzanje do 100 km/h iz mesta mirovanja
za 13,0 sekundi i maksimalnu brzinu od 170 km/h. U proseku "popije"
nešto više od 7,0 litara bezolovnog benzina, ali se ipak radi o
dugovečnijem motoru od Opelovog trocilindraša.