polovni automobili

15 Nov, 2008

Peugeot 206 1.4 HDI

Generalna — Autor mg @ 22:05

Predstaviti dostojnog naslednika za jedan Peugeot „205“ koji se proizvodio čitavih petnaest godina (1983-98) sa više od 5.2 miliona proizvedenih primeraka i za upravljačem Vatanena, Kankunena i ostalih doneo tokom osamdesetih godina titule u Svetskoj reli seriji i Reliju Pariz-Dakar, izgledalo je teško izvodljivo.

Međutim, uz jedinstven oblik karoserije i smele dizajnerske detalje koji su bili osnova za razvijanje koncepcije kasnijih modela 207, 307 i 407, zatim visok kvalitet izrade i pouzdane agregate, novi 206 koji se pojavio tokom 1998. godine, postigao je uspeh koji je bio iznad svih očekivanja. U mnogim evropskim zemljama dugo je bio „bestseller“, a pretpostavlja se da je do sada proizvedeno preko 6 miliona primeraka uz podatak da će se „206“ proizvoditi verovatno do 2010. godine.

   

Tokom 2003. godine Peugeot 206 je blago redizajniran i osvežen što se uz pažljivije posmatranje može uočiti i na testiranom modelu. Preoblikovani su spojleri i svetlosne grupe, podloga instrument table je sada u beloj boji i deluje više sportski, a primenjeni su i kvalitetniji materijali u enterijeru.

Zvučna izolacija u unutrašnjem prostoru je efikasna, iako dizel agregat nekako prigušeno, ujednačeno „prede“ i pri ubrzavanju i pri vožnji na nižim obrtajima. Na prednjim i zadnjim sedištima nema naznaka istrošenosti, obruč upravljača i ručica menjača su očuvani, a nema ni neprijatne „škripe“ plastičnih komponenti u toku vožnje.

Zadnja sedišta su udobna ali sa ipak nedovoljno prostora za relativno visoke putnike, dok je zapremina prtljažnika od 245 l u rangu proseka.

Međutim, ono što pored dizajna predstavlja glavni adut serije 206 1.4HDI u poređenju kako sa ostalim sestrinskim verzijama tako i sa konkurencijom, jeste common-rail turbo dizel motor od 1398 cm3 i 68 KS koji se na testu u gradskim uslovima vožnje, pokazao štedljivim, izrazito elastičnim i žustrim kada je to potrebno.

Prema fabričkim podacima maksimalna brzina je 168 km/h dok potrošnja u gradu iznosi 5.5 litara dizela, mada je tokom testa pri nešto agilnijoj vožnji premašivala 6 litara. Uz putni kompjuter koji nije deo paketa X-Line opreme i ekonomičniji stil vožnje, potrošnja bi se mogla svesti na razumnu meru i ređu posetu pumpnim stanicama, uz takođe i prilično veliku autonomiju gde je sa rezervoarom od 50 litara pri potrošnji od 5.5 l u gradu moguće preći gotovo 900 kilometara.

Obrtni moment od 150 Nm pri 1750 o/min obezbeđuje primetnu elastičnost koja vozaču omogućava da recimo na ravnom putu u trećem stepenu prenosa „krstari“ brzinom od 30 km/h na svega 1300 o/min, a u četvrtoj brzinom od 60 km/h na 1800 o/min. Ubrzanja od 70-90 km/h koja smo najčešće u svakodnevnom saobraćaju na našim putevima imali prilke da probamo, iznose oko 4.5 sekunde što je vrlo dobar rezultat.

Na uzbrdicama, pritiskom na papučicu gasa turbo dizel reaguje gotovo trenutno i ubrzava bespogovorno, auto je stabilan u krivinama i vlasniku dopušta stil vožnje sa čestim promenama stepena prenosa koji je primereniji benzinskim pogonima. Što se goriva tiče, HDI agregat podnosi i običan dizel do ¼ ukupne količine u rezervoaru, mada bi to trebalo da bude izuzetak. Do 100 km/h ubrzava za 13.2 sekunde, što je za oko sekundu više nego benzinski 1.4 agregat koji je doduše i nešto snažniji sa 75 KS, maksimalnom brzinom od 170 km/h ali i većom potrošnjom.

Menjač je uglavnom precizan i mekan, sa nešto dužim hodom, mada bi trebalo biti pažljiv pri prebacivanju iz pete i četvrtu, jer je „rikverc“ brzina nekako preblizu, te vozaču može da se omakne vrlo neprijatna greška koja može da proizvede nimalo naivne posledice.

 

Kočnice su se na testiranom primerku ponašale uverljivo. Iako bez ABS sistema koji nije deo X-Line paketa opreme, pri naglom kočenju sa 60 km/h do 0 km/h, vozilo usporava sigurno, bez nagoveštaja bilo kakvog zanošenja i proklizavanja kako na suvom tako i na mokrom kolovozu.

 

Za one koji se odluče za Peugeot 206 starijih godišta, treba voditi računa da su prvi Euro 3 agregati uvedeni na tržište 2000. godine zajedno sa već postojećim Euro 2. Od 2001. godine Euro 3 propis je postao važeći standard za sve proizvođače unutar EU, samim tim i za Peugeot.

Na kraju, prema rečima servisera troškovi održavanja za Peugeot 206 1.4 sa turbo dizel common-rail motorom nisu veći u odnosu na benzinski 1.4 agregat, tako da odluka šta izabrati zavisi od sklonosti i potreba samih kupaca. Peugeot 206 1.4 HDI je pravi izbor za vozače koji od gradskog automobila očekuju pouzdanost, solidne performanse, nisku potrošnju i prihvaljive troškove održavanja uz sofisticirani stil primereniji višim klasama i udobnost koja se podrazumeva.

 

 


Komentari

  1. Imam ga i prosto ga obozavam... :)

    Autor Miriam — 16 Nov 2008, 00:05

  2. Operi auto!!!!!

    Autor Pivo — 16 Nov 2008, 01:41

  3. hehe, operi aFto :)

    Autor subotic88 — 16 Nov 2008, 02:53

  4. I usisaj ga!!!!:-)

    Autor Facebook kao zavisnost u Srbiji — 16 Nov 2008, 12:32

  5. Dobar automobil!!!

    Autor Dusan — 30 Nov 2008, 14:00


Dodaj komentar

Dodaj komentar





Zapamti me

Powered by blog.co.yu