Koji je idealan Euro 3 polovnjak?
Polovne automobile svi mi u Srbiji kupujemo uglavnom zato što su nam
novčanici znatno tanji od potreba. U tom slučaju se, po pravilu, biraju
modeli za koje je moguće pronaći jeftine rezervne delove, tačnije oni
jeftini za održavanje za koje takođe postoji dovoljan broj servisa.
Pored toga se kupuju, odnosno uvoze automobili koji su kod nas na
dobrom glasu – da bi vlasnik kasnije mogao da proda automobil, u
interesu mu je da za njega vlada veliko interesovanje. Teška vremena su
domaće vozače naterala da racionalno razmišljaju, pa se tako kupovina
od zadovoljstva pretvorila u pravo mučenje.
Ipak, staro pravilo – koliko para, toliko muzike –
ponekad se može i prenebregnuti, pre svega zahvaljujući bogatom
evropskom tržištu automobila, gde na formiranje cena polovnjaka, pored
imidža brenda, dobrim delom utiče i moda.
Zato modeli koji nisu popularni, ili se ne proizvode već par
godina, po pravilu imaju osetno niže cene od aktuelnih modela, što ne
znači da su samim tim i lošeg kvaliteta.
![]() |
VW Golf je sinonim za poželjnog polovnjaka - dostupni i jeftini delovi, poznata mehanika, dobro drži cenu |
Drugim rečima, pre nego što se upustite u agoniju koja se zove izbor polovnjaka,
potrebno je da posebnu pažnju obratite na karakteristike automobila
koje su vam bitne, pri čemu ću ovde navesti samo one najosnovnije:
1) Potrošnja
2) Ubrzanje
3) Maksimalna brzina
4) Ponuda prostora
5) Udobnost
6) Zapremina prtljažnika
7) Nosivost
8) Izolacija od buke
9) Dužina zaustavnog puta
10) Upravljivost/stabilnost
11) Bezbednost
12) Pouzdanost
13) Oprema
14) Cena održavanja
15) Gubitak vrednosti