polovni automobili

15 Nov, 2008

Koji je idealan Euro 3 polovnjak?

Generalna — Autor mg @ 21:58

Polovne automobile svi mi u Srbiji kupujemo uglavnom zato što su nam novčanici znatno tanji od potreba. U tom slučaju se, po pravilu, biraju modeli za koje je moguće pronaći jeftine rezervne delove, tačnije oni jeftini za održavanje za koje takođe postoji dovoljan broj servisa. Pored toga se kupuju, odnosno uvoze automobili koji su kod nas na dobrom glasu – da bi vlasnik kasnije mogao da proda automobil, u interesu mu je da za njega vlada veliko interesovanje. Teška vremena su domaće vozače naterala da racionalno razmišljaju, pa se tako kupovina od zadovoljstva pretvorila u pravo mučenje.

Ipak, staro pravilo – koliko para, toliko muzike – ponekad se može i prenebregnuti, pre svega zahvaljujući bogatom evropskom tržištu automobila, gde na formiranje cena polovnjaka, pored imidža brenda, dobrim delom utiče i moda.

Zato modeli koji nisu popularni, ili se ne proizvode već par godina, po pravilu imaju osetno niže cene od aktuelnih modela, što ne znači da su samim tim i lošeg kvaliteta.

VW Golf je sinonim za poželjnog polovnjaka - dostupni i jeftini delovi, poznata mehanika, dobro drži cenu
VW Golf je sinonim za poželjnog polovnjaka - dostupni i jeftini delovi, poznata mehanika, dobro drži cenu

Drugim rečima, pre nego što se upustite u agoniju koja se zove izbor polovnjaka, potrebno je da posebnu pažnju obratite na karakteristike automobila koje su vam bitne, pri čemu ću ovde navesti samo one najosnovnije:

1)      Potrošnja

2)      Ubrzanje

3)      Maksimalna brzina

4)      Ponuda prostora

5)      Udobnost

6)      Zapremina prtljažnika

7)      Nosivost

8)      Izolacija od buke

9)      Dužina zaustavnog puta

10)    Upravljivost/stabilnost

11)    Bezbednost

12)    Pouzdanost

13)    Oprema

14)    Cena održavanja

15)    Gubitak vrednosti

Na osnovu osobina koje su vam primarne, sada možete početi sa upoređivanjam modela. Pritom se možete koristiti fabričkim podacima koji svakako predstavljaju solidan osnov za uporednu analizu automobila. Na njih se najviše možete osloniti kada su u pitanju zapremina prtljažnika, dozvoljena nosivost i maksimalna brzina, a malo manje kada se radi o podacima o ubrzanju, a naročito o potrošnji koja je u realnim uslovima vožnje uvek veća od onoga što deklariše proizvođač. Zbog toga se jednim delom treba osloniti i na ugledne strane auto revije – na primer, nemačke ukoliko želite da dobijete realnu sliku o vrednostima nekog francuskog automobila, odnosno engleske ili francuske časopise ukoliko želite objektivan test nekog nemačkog modela. Jednostavna je istina da svi navijaju za svoje domaće brendove, pa zbog toga posebno treba imati u vidu da su japanski i korejski automobili uvek prilično strogo ocenjeni. Kada je bezbednost putnika u pitanju, oslonite se na rezultate Euro NCAP kreš testova (www.euroncap.com). Pouzdanost automobila nije tako lako utvrditi, ali se u velikoj meri možete osloniti na nemački TÜV.

Komentari


Dodaj komentar

Dodaj komentar





Zapamti me

Powered by blog.co.yu