Daewoo Tacuma
Daewoo
Tacuma nastala je kao reakcija korejskih inženjera na pojavu Renaulta
Megana Scenika koji je 1996. godine stvorio sasvim novi segment na
tržištu automobila – kompaktni MPV (višenamensko vozilo).
Jedna od ključnih karakteristika ovog segmenta je puno tovarnog i
putnog prostora po povoljnoj ceni. Dakle, ciljano je na parove sa decom
koji ne mogu priuštiti Renault Espace ili neki drugi skuplji auto.
Scenik je odmah proglašen Autom godine u Evropi.
Kada je vest o Renaultovom „punom pogotku“ doprla do Koreje, menadžment Daewooa morao je brzo da odreaguje.
![]() |
Po
uzoru na francuze koji su odabrali platformu već postojećeg auta da bi
dobili Scenika, korejci su otvorili katalog svojih proizvoda i počeli
da listaju.
Izbor je pao na Nubiru koja je modifikovana u
mali kombi na koju je potpis stavio čuveni dizajnerski studio
Pininfarina. Proizvod se na tržištu pojavio 2000. godine.
Prošlo je skoro osam godina kako se Tacuma pojavila u javnosti.
Godine koje su protekle nisu učinile da Tacuma postane srećniji ili
prijatniji prizor za oči.
Sa koje god strane da sam pokušao
da sagledam ovaj auto, pronašao sam deo ili detalj kojem nisam pronašao
opravdanje za postojanje. Auto je najteže gledati s preda i sa boka.
Prednjim delom Tacume dominira plastična maska hladnjaka koja se
proteže skoro čitavom širinom i služi kao izgovor za podizanje farova
visoko iznad branika. Maska se od sredine spušta prema ivicama auta.
Zbog ovakvog prednjeg dela Tacuma izgleda kao da je jako, jako tužna.
![]() |
Donja
linija bočnih stakala počinje uzlaznu putanju odmah iza prednjih vrata
i svoj vrh dostiže iza C stuba, blizu stop svetala. Tu se oštro prelama
tako da postaje gornja ivica bočnih stakala. Ovakvo rešenje primenjeno
je upravo na Sceniku ali znatno elegantnije i uspešnije.
Tacuma, na prvu loptu, ne nagoveštava ni radost ni uspešnost koju nosi njeno ime.
![]() |
Prekidač za uključivanje farova i pokazivača pravca zaklanja pogled na potenciometre za podešavanje osvetljenja kontrolne table i visine farova. Noću je prilično teško podešavati ove elemente |
Da
biste ušli u ovog Daewooa moraćete na staromodan način ključem da
otključate bravu. Centralna brava postoji, ali daljinskog otključavanja
nema.
Unutrašnjost Tacume znatno je prijatnija od njene spoljašnjosti.
Enterijerom dominiraju crna i čudna mešavina sivo-braon boje. Prostor
ispred vozača i suvozača napravljen je od tvrde i izdržljive plastike,
na kojoj nema ogrebotina pukotina ili oštećenja. U prvim trenucima
boravka u autu obuzima vas jak Deja Vu osećaj, a tek onda shvatate da su to ipak samo delovi unutrašnjosti koje ste već videli vozeći se u Opel Astrama.
Tacuma je MPV tako sedite nekoliko santimetara više nego u običnom
autu, što povoljno utiče na preglednost dešavanja u saobraćaju. Vozačko
sedište se može podešavati i po visini. Volan takođe. Sedišta su udobna
i iste su sivo-braon boje kao i komandna tabla.
Jako je lako
pronaći udobnu poziciju za vožnju. Ostaje da vidimo da li će vožnja
biti dovoljno udobna da bismo sa uma smetnuli činjenicu da se nalazimo
u jednom od najhrabrije dizajnirajniranih automobila koje kod nas
možete kupiti.
![]() |
Kontrolni zvuk koji se pojavi čim „date“ kontakt prilično je iritantan. Bing-bing-bing se čuje dokle god Tacuma ne proveri sve svoje sisteme.
Gepek je zapremine 325 litara sa podignutim naslonima zadnje klupe sa
mogućnošću proširenja na 1320 litara kada su sedišta oborena. U gepeku
se nalaze praktične pregradice za sitniji alat i flašice.
Poklopac gepeka se podiže visoko i na taj način štiti vašu glavu od
dodatnog lupanja, ali je na testiranom modelu imao je običaj da na svom
putu potpunog otvaranja velikom brzinom pojuri prema vama pre nego što
stignete da napravite korak nazad.