polovni automobili

02 Nov, 2008

Renault Megane 1.5 dci

Generalna — Autor mg @ 12:15
Čiste arhitektonske linije, oštri potezi na prednjem i zadnjem delu koji u mnogo čemu baštini nasleđe dizajnerski hrabrog ali neshvaćenog modela Avantime, te svedeni i jednostavni detalji, ostavljaju dojam da sa takvim oblikom karoserije, sveukupno ništa ne može delovati zastarelo. Tu ima nešto istine, jer redizajn automobila koji je predstavljen 2006. godine nije ponudio baš upadljive izmene, već više korekcije kako bi se delimično osvežen, Megane ponovo dopao kupcima i nivo prodaje produžio sve do pojave novog modela koji se očekuje 2009.

Pogled na motor (1.5 dci snage 80 KS) koji se već dokazao kao vrlo dobar i pouzdan, još jedan je od razloga zbog kojeg bi neke druge mane, bar kada se o testiranom modelu radi, trebalo ostaviti u drugom planu, kao i podatak da upravo glasoviti Renaultov dCi drži cenu polovnim modelima Megane prilično istrajno.

 Po načinu eksploatacije stiče se utisak da je mnogo i ne baš pažljivo korišćen ili je nasuprot tome Megan po trajnosti ne baš preporučljiv automobil, što baš i nije ubedljva tvrdnja, a sa njom se ni izvestan broj domaćih vlasnika najverovatnije ne bi složio.

Dakle, enterijer mi se u prvi mah učinio nekako previše konvencionalnim pri čemu su svi ugradni elementi, tapacirung, paneli, instrument tabla, upravljač i ostali plastični sklopovi u potpunosti jednoobrazni, u tamno sivoj boji.

Ovako varljivi utisak počne vrlo brzo da bledi nakon što se čovek tokom višednevne vožnje navikne na zasenčenost okruženja, a tome u prilog može ići i pomisao da odlazak na čišćenje enterijera od prljavštine i prašine i ne mora biti tako čest, da otisci od obuće na pragovima i unutrašnjim oblogama vrata neretko nisu uopšte vidljivi, što svakako ne bi trebalo da bude opravdanje niti razlog da se vozilo ne održava redovno.


Automobil zbog velikih staklenih površina vrlo pregledan naročito kada se preko retrovizora osmotri prostor iza zadnjeg vetrobrana.

Tokom vožnje plastični sklopovi na nekim mestima diskretno škripe kada Megan udobno pređe preko neravnina na putu.

Instrument tabla je pregledna ali ne i očitavanje digitalnih poruka na centralnoj konzoli koje se pri dnevnoj svetlosti jedva razaznaju. Takođe, i očitavanje trenutne potrošnje goriva na displeju je previše sporo, jer kada na primer ubacite menjač u peti stepen prenosa, potrebno je pričekati i imati strpljenja da bi ste nedopustivo preveliku potrošnju od 17 litara posle nekog vremena konačno videli kao stvarnu sa prihvatljivim brojkama između 5 i 6.

Možda i nije u pitanju nepreciznost i sporost očitavanja potrošnje, već indikacija možda nečeg ozbiljnijeg što zahteva vanrednu posetu ovlašćenom serviseru, naročito ako se ima u vidu da su na nekim prvim serijama primećene nepouzdanosti u radu elektronike i podacima na displeju što je na kasnijim redizajniranim modelima otklonjeno.

Ono što može da izazove nevericu i čuđenje, u prvom redu predstavljaju tragovi grube istrošenosti na upravljaču, oljušteni rukohvati za zatvaranje prednjih vrata, sigurnosni pojas sa vozačeve strane koji se nakon otpuštanja ne vraća u prvobitni položaj i još poneka sitnija oštećenja na oblogama vrata.

Posmatrajući stanje karoserije moglo bi se reći da Megane pored manjih ogrebotina, izgleda sasvim pristojno i estetski prihvatljivo, izuzev jednog pomalo bizarnog detalja. Jednom prilikom nakon izlaska iz vozila i zatvaranja prednjih desnih vrata na uobičajen način kao i toliko puta do tada, iznenada je otpala zaštitna lajsna zadnjih desnih vrata koja je „nečujno“ pala na asfaltnu podlogu.

Nema sumnje, lako ju je namestiti i postaviti u pravi položaj, ali da je neko u ulozi saputnika ušao u automobil i zatvorio vrata, a vozač krenuo, ostao bi bez lajsne koja bi takođe mogla da se odvoji od karoserije i u toku vožnje uz napomenu da se one kupuju uglavnom u kompletu.

Klima uređaj je i nakon pet godina upotrebe i dalje efikasan i upotrebljiv, mada je radio-stereo uređaj nepraktičan ukoliko na centralnoj konzoli pokušate da podesite parametre, naročito u toku vožnje. Rešenje za to su dobro skrojeni tasteri desno iza upravljača koji se vrlo lako koriste.

Kao što je poznato, ovaj automobil za startovanje motora koristi karticu koja je vrlo praktična, a pritiskom na taster, dok držite pritisnutu kočnicu ili kuplung, bespogovorno pali, detalj koji je mnogo praktičniji u odnosu na većinu automobila u klasi koji koriste ključ.

Sedišta su još uvek udobna i meka ali sa dovoljno potrebne krutosti i bez udubljenja koja ukazuju na simptome istrošenosti, preglednost bolja nego kod mnogih konkurenata u klasi, prtljažnik zbog dužine deluje kao da je veći iako zaprema 330 litara. Zbog male visine prtljažnika na uštrb veće zapremine.

Možda najbolji utisak ostavlja dizel agregat od 1461 cm3 koji ovoj verziji modela Megane ima 60 kW odnosno 80 KS, mada je poznato da 1.5 dCi opskrbljuje široku paletu Renoovih vozila, jer se pokazao kao štedljiv i prilično elastičan za različite režime svakodnevne vožnje.

Prethodno rečeno u potpunosti oslikava i naš testirani Megane, jer potrošnja goriva je u okviru očekivanog, što prema fabričkim podacima iznos 5.5 litara u gradskim uslovima i oko 3.9 na otvorenom putu. Pri preticanjima u opsegu od 60-120 km/h ubrzanja su solidna (0-100 km/h za 14.3 sekunde), elastičnost očekivano dobra sa 185 Nm, a kroz bulevare i ulice automobli iskazuje priličnu okretnost i umereni teperament.

Dakle, motor je nadprosečno dobar i pouzdan, tako da domaćem vozaču, za koga je čak i ovakav automobil ipak skupa investicija, reklo bi se i ne treba više, računajući tu i maksimalnu brzinu koji ovaj Megane dostiže, 170 km/h.



Ponašanje na putu ne budi bilo kakve sumnje u sigurnost vozila i nakon više godina godina upotrebe, kočnice su postojane i nakon više uzastopnih kočenja, a automobil se u zavojima ponaša vrlo stabilno, mada se upravo u vožnji kroz krivine može primetiti da do izražaja dolazi posrednost upravljanja. Automobil za nijansu kasni sa reakcijama, ali to se lako i bez poteškoća koriguje upravljačem.

Pored ostalog, uz naveden klima uređaj sa filterom protiv prašine, pomenućemo već standardni ABS sistem, električno zaključavanje vrata, prednje elektro podizače stakala, sedišta sa izofiks sistemom, vazdušne jastuke za vozača i suvozača kao i prednje bočne jastuke sa zavesom, upravljač podesiv po visini i dubini i dr.

Renault Megane u predstavljenoj izvedbi se 1.5 dCi agregatom predstavlja solidan zbor ukoliko se radi o pravilno održavanom vozilu sa poznatom istorijom i validnom kilometražom, što ćete uz pomoć već pomenutih brojeva šasije i motora moći da proverite kod ovlašćenih servisera.


Komentari

  1. Zanimljiva tema za blog.. Predlozio bih ti da opises i neki luxuzniji automobil, cisto iz razloga da ljudi imaju predstavu o tome kakvi su automobili koje ne mogu da kupe kao nove, ali mogu mozda kroz 10-15 godina kada im padne cena..:) Pa napisi poneku njihovu manu..

    Autor Miki — 03 Nov 2008, 10:15

  2. E, auto je stvarno super. Ima ga jedan moj drugar i kaze da je prezadovoljan. Cuo sam da je dosta toga od plastike, jel to istina ?! Pozdrav

    Autor Lemy — 06 Nov 2008, 09:26

  3. moj deda ima bas opisanu 1.5dci verziju megana tako da sam vozio taj auto i utisci mi nisu bas najsjajniji. pogotovo imam zamerke na racun udobnosti, tacnije NEudobnosti, ovaj auto ima tvrdje ogibljenje od golfa II!

    ako vas zanimaju freeware programi mozete posetiti: http://besplatniprogrami.mojblog.rs/

    Autor jokic — 10 Nov 2008, 14:29

  4. sta reci kad je keva auto PRo ^^

    Autor Dushan — 10 Nov 2008, 14:34

  5. interesantno...

    Autor kurbalija88 — 11 Nov 2008, 18:34

  6. To je Bojanin omiljni auto...a

    Taj isti auto ima i neki tamo sa epo smera, ne znam kako se zove, al da decko smara...kao on je frajer dolazi kolima u skolu. Kad ide kuci, baja, kao...kulira nas sve dok prolazi pored stanice na kojoj mi cekamo trandzu...haha...:P

    Autor p — 12 Nov 2008, 11:34

  7. Sta znati to p pored autora....nemam pojma....valjda skracenica od piva...nema veze ajd u zdravlje!!!

    Autor Pivo — 12 Nov 2008, 11:36

  8. Moj omiljeni auto,znas razmislila sam sta cu da ti uradim gurnucu te pod tramvaj dok budes cekao ispred skole i otecu ti kljuceve...:))) hvala draga sto si me pomenula a ti ces mi pomoci u tome hehhee

    Autor clubbing — 12 Nov 2008, 11:37

  9. Sas zadovoljstvom....:)

    Autor Pivo — 12 Nov 2008, 11:38

  10. Zanimljiva tema...Postovi obimno i dobro argumentovani...Predlog:'da u ubacis cijene, aktulno stanje na trzistu polovnjaka...

    Autor simo — 13 Nov 2008, 11:06

  11. Pa zna se ko vozi ovakve masinu!
    Pa naravno vlasnik bloga!

    Autor sasaradulovic — 15 Nov 2008, 13:00

  12. Auto je full, pretpostavljam da je udoban i pogodan za voznju i parkiranje. Koliko bi kostao ovakav polovan megan?

    Autor Marijana — 04 Feb 2009, 17:53


Dodaj komentar

Dodaj komentar





Zapamti me

Powered by blog.co.yu