polovni automobili

15 Nov, 2008

Daewoo Tacuma

Generalna — Autor mg @ 20:39

Daewoo Tacuma nastala je kao reakcija korejskih inženjera na pojavu Renaulta Megana Scenika koji je 1996. godine stvorio sasvim novi segment na tržištu automobila – kompaktni MPV (višenamensko vozilo).

Jedna od ključnih karakteristika ovog segmenta je puno tovarnog i putnog prostora po povoljnoj ceni. Dakle, ciljano je na parove sa decom koji ne mogu priuštiti Renault Espace ili neki drugi skuplji auto.

 

Scenik je odmah proglašen Autom godine u Evropi.

Kada je vest o Renaultovom „punom pogotku“ doprla do Koreje, menadžment Daewooa morao je brzo da odreaguje.

Po uzoru na francuze koji su odabrali platformu već postojećeg auta da bi dobili Scenika, korejci su otvorili katalog svojih proizvoda i počeli da listaju.

Izbor je pao na Nubiru koja je modifikovana u mali kombi na koju je potpis stavio čuveni dizajnerski studio Pininfarina. Proizvod se na tržištu pojavio 2000. godine.

Prošlo je skoro osam godina kako se Tacuma pojavila u javnosti. Godine koje su protekle nisu učinile da Tacuma postane srećniji ili prijatniji prizor za oči.

Sa koje god strane da sam pokušao da sagledam ovaj auto, pronašao sam deo ili detalj kojem nisam pronašao opravdanje za postojanje. Auto je najteže gledati s preda i sa boka.

Prednjim delom Tacume dominira plastična maska hladnjaka koja se proteže skoro čitavom širinom i služi kao izgovor za podizanje farova visoko iznad branika. Maska se od sredine spušta prema ivicama auta. Zbog ovakvog prednjeg dela Tacuma izgleda kao da je jako, jako tužna.

Donja linija bočnih stakala počinje uzlaznu putanju odmah iza prednjih vrata i svoj vrh dostiže iza C stuba, blizu stop svetala. Tu se oštro prelama tako da postaje gornja ivica bočnih stakala. Ovakvo rešenje primenjeno je upravo na Sceniku ali znatno elegantnije i uspešnije.

Tacuma, na prvu loptu, ne nagoveštava ni radost ni uspešnost koju nosi njeno ime.

Prekidač za uključivanje farova i pokazivača pravca zaklanja pogled na potenciometre za podešavanje osvetljenja kontrolne table i visine farova. Noću je prilično teško podešavati ove elemente
Prekidač za uključivanje farova i pokazivača pravca zaklanja pogled na potenciometre za podešavanje osvetljenja kontrolne table i visine farova. Noću je prilično teško podešavati ove elemente

Da biste ušli u ovog Daewooa moraćete na staromodan način ključem da otključate bravu. Centralna brava postoji, ali daljinskog otključavanja nema.

Unutrašnjost Tacume znatno je prijatnija od njene spoljašnjosti.

Enterijerom dominiraju crna i čudna mešavina sivo-braon boje. Prostor ispred vozača i suvozača napravljen je od tvrde i izdržljive plastike, na kojoj nema ogrebotina pukotina ili oštećenja. U prvim trenucima boravka u autu obuzima vas jak Deja Vu osećaj, a tek onda shvatate da su to ipak samo delovi unutrašnjosti koje ste već videli vozeći se u Opel Astrama.

Tacuma je MPV tako sedite nekoliko santimetara više nego u običnom autu, što povoljno utiče na preglednost dešavanja u saobraćaju. Vozačko sedište se može podešavati i po visini. Volan takođe. Sedišta su udobna i iste su sivo-braon boje kao i komandna tabla.

Jako je lako pronaći udobnu poziciju za vožnju. Ostaje da vidimo da li će vožnja biti dovoljno udobna da bismo sa uma smetnuli činjenicu da se nalazimo u jednom od najhrabrije dizajnirajniranih automobila koje kod nas možete kupiti.

Kontrolni zvuk koji se pojavi čim „date“ kontakt prilično je iritantan. Bing-bing-bing se čuje dokle god Tacuma ne proveri sve svoje sisteme.

Gepek je zapremine 325 litara sa podignutim naslonima zadnje klupe sa mogućnošću proširenja na 1320 litara kada su sedišta oborena. U gepeku se nalaze praktične pregradice za sitniji alat i flašice.

Poklopac gepeka se podiže visoko i na taj način štiti vašu glavu od dodatnog lupanja, ali je na testiranom modelu imao je običaj da na svom putu potpunog otvaranja velikom brzinom pojuri prema vama pre nego što stignete da napravite korak nazad.

 

 

 


Komentari

  1. kakva su iskustva vozača koji su je vozili, koji su potrebni servisi i na koliko se rade i kakva je za održavanje?Ako može više detalja jer sam kupio takumu sa motorom od 1800 kubika pa me sve interesuje jer se prvi put srećem sa Korejskim autom!

    Autor Željko — 05 Feb 2009, 09:56


Dodaj komentar

Dodaj komentar





Zapamti me

Powered by blog.co.yu