polovni automobili

02 Nov, 2008

Fiat Stilo 1,9 JTD

Generalna — Autor mg @ 11:36

Fiat Stilo se proizvodi od 2001.godine u tri verzije – hečbek sa troja i petoro vrata, kao MultiWagon, tj. karavan i predstavljaju naslednike para Bravo i Brava. Fiat Stilo sa troja vrata i JTD dizel motorom snage 125 KS, koji je najbolja verzija Stila.

Kao prvo, model sa troja vrata se odlikuje odličnim dizajnom koga karakteriše upotreba oštrih linija, bez mnogo zaobljenja, čime se Stilo bitno razlikuje od konkurencije. Naročito je uočljiva bočna linija vozila, koja se spušta od zadnjih svetala ka prednjim i koja Stilu daje posebnu notu agresivnosti.

Kod ostala dva modela, bočna linija je paralelna sa pragom vozila što daje modelu klasičan, da ne kažemo dosadan izgled.

Ovom subjektivnom utisku dodajem i podatak da je "sportista" kraći, ali i širi i niži od ostala dva modela, što mu daje svakako i "brži" izgled.

U automobilu se sedi nisko, što će se svideti svim sportski nastrojenim vozačima, kojima je ovaj model i namenjen.

Vozačko sedište je moguće podešavati u više pravaca, a tu je i točkić kojim se podešava naslon u lumbalnom predelu. Prostora za zadnjoj klupi je moglo biti i više, ali kako je reč o kupeu, možemo reći da smo zadovoljni raspoloživim.

Trokraki volan, podesiv po visini i po dubini, opremljen je i progresivnim servom sa City modom.

Instrumentacija je standardno dizajnirana i ne odlikuje se nekim specijalnim detaljem, osim što se između analognih pokazivača brzine, obrtaja motora, našlo mesta i za dovoljno veliki ekran.

Osim podataka sa trip kompjutera, na njemu možete videti i podatke sa fabričkog audio uređaja, kao i nivo ulja u motoru.

Centralnom konzolom dominira radio CD uređaj, koji "u saradnji" sa šest ugrađenih zvučnika daje odličan zvuk.

Ispod audio komponente smešten je manuelni klima uređaj, koji je sasvim dobro služi i hladi kabinski prostor.

Za sigurnost je zadužen čitav niz "sitnica".

U kabini se nalaze četiri vazdušna jastuka, od kojih su oni smešteni ispred vozača i suvozača izvedeni u MultiStage tehnici. Reč je o posebno tipu "pametnog" airbag-a, koji se u zavisnosti od jačine udara naduvava određenom količinom vazduha.

Za sigurnost u toku vožnju zaduženi su ABS sa EBD (elektroska preraspodela kočenja), a tu je i ASR – sistem protiv proklizavanja.

JTD

Najbolji deo ovog Stila je ujedno i ponos inženjera iz Torina, a u pitanju je JTD dizel agregat radne zapremine 1910 ccm, koji razvija 115 KS (85 kW) pri 4000 obrtaja u minutu.

Motor je opremljen Unijet common rail sistemom ugrizgavanja nafte, a tu je i turbo kompresor sa varijabilnom geometrijom i interkulerom.

Iz fabričkih podataka  maksimalni orbtni moment od 225 Nm dostupan već na 2000 obrtaja, pa smo jedva čekali da pritisnemo popučicu gasa. Ali pre gasa potrebno je i ubaciti ručicu petostepenog menjača u prvu brzinu.

Go!



Maksimalna brzina "sa papira" od 192 km/h
Stilo lako stiže do 150-160, a da ne govorim o nekim nižim vrednostima, pa ako želite da sačuvate dozvolu potrebno je češće gledati u brzinomer.

Preglednost?

Hm... Problem sa širokim zadnjim stubovima, karakterističnim za sve nove automobile i ovde je prisutna i na njih se čovek mora navići. Ali kao se navići da najmanje "ikad viđene" retrovizore?

Iako se u njima vidi sve kao u većim modelima, vozila su manja, a samim tim i slabije uočljiva.

Prosečna potrošnja dizela iznosi 9 litara na pređenih 100 kilometara.

Da!

 
 

I na kraju, da li je Fiat Stilo dobra kupovina? Ako želite da uživate u brzoj vožnji i odličnom osećaju u toku iste, onda je naš odgovor – da!

Ako ipak preferirate veći auto, koji će pružiti više mesta na zadnjoj klupi, ali i u prtljažnom prostoru, koji kod kupe Stila 305 litara, onda biste mogli da razmislite o modelu sa petoro vrata ili čak MultiWagon-u.

Cena voženog modela je 7700 evra. Iako se čini možda malo većom, podsetićemo vas na fantastični JTD motor i bogat paket opreme.


Komentari

  1. Lep auto, ali potencijalne kupce ce najverovatnije odbiti zbog jos uvek dosta visoke cene.

    Autor bojank — 12 Nov 2008, 09:28

  2. lep auto samo sa troje vrata

    Autor mobil — 13 Nov 2008, 08:40

  3. auto je extra sto se tice izgleda pravi je sportski tip resio sam da ga kupim......

    Autor aca — 21 Jun 2009, 23:20

  4. Kada sam prvi put seo u auto, nisam spustio rucnu(slucajno), i vozio sam JTD kupe 80km/h bez problema. :D Znaci mnogo jaka masina !!!!

    Autor Nemanja — 12 Sep 2011, 13:55


Dodaj komentar

Dodaj komentar





Zapamti me

Powered by blog.co.yu