polovni automobili

07 Dec, 2008

Opel Corsa C :Moderniji motori

Generalna — Autor mg @ 18:08

 

Ukoliko želite gotovo novu Corsu, odličan izbor je verzija sa novim Twinport motorom od 1.229 ccm i 80 KS, koji prosečno troši manje od 7,0 litara. Još bolju investiciju predstavlja Corsa sa odličnim FIAT-ovim agregatom od 1.3 litra (JTD koji je Opel "prekrstio" u CDTI) i 70 KS.

Moderni common-rail motor sa 16 ventila i dva bregasta vratila je elastičan (raspolaže obrtnim momentom od 170 Nm pri samo 1.750 obr./min.), dovoljno tih i izuzetno štedljiv sa prosečnom potrošnjom od 5,5 litara evro dizela. Neznatno žedniji je kapacitetniji motor 1.7 CDTI, takođe common-rail, sa 100 KS. Sa njim Corsa postiže maksimalnu brzinu od 188 km/h.

Slabe tačke

Opel je sa Corsom C u odnosu na prethodni model značajno unapredio kvalitet proizvodnje. Karoserija je temeljnija zaštićena, a elektronika "malog" Opela je pouzdanija nego kod evropske konkurencije. Međutim, neki propusti se opet ponavljaju. Ono što svaki vozač prvo primeti je povremeni "cvilež" iz kokpita, što se ne očekuje od nemačkih automobila posle "tek" 5-6 godina, a nakon toga i koroziju na izduvnom sistemu.

Merač protoka vazduha pravi probleme kod većine verzija – tzv. EGR ventil (opet stara boljka), a na maratonskim testovima najslabije je prolazio trocilindrični agregat koji je, doduše, jeftin za održavanje ali nije pojam kvaliteta, te su već posle 100.000 km vidljivi znaci trošenja. Neke statistike kao glavni minus ovog modela ističu probleme sa servo upravljačem, kao i havarije motora zbog pucanja zupčastog kaiša (kod motora koji ga imaju).

Zaključak

Pozadi: više mesta nego u Corsi B - manje nego kod konkurencije
Pozadi: više mesta nego u Corsi B - manje nego kod konkurencije

Opel Corsa C nije uspela da ponovi uspeh prethodne Corse, iako se radi o primetno boljem automobilu. Razlog za to je bolja i brojnija konkurencija. Na prvom mestu, lepši Peugeot 206, udobniji Renault Clio, dinamičniji Fiat Punto i pouzdanija Toyota Yaris. Međutim, za kupce u Srbiji najvažnija je cena održavanja koja je za Corsu C, kao što sam već naveo, prilično niska.

Zbog jeftinijih delova nego kod konkurencije (izuzimajući Punto), naši vozači će istrpeti i prilično tvrdo ogibljenje, koje do putnika prenosi svaku neravninu, a retko ko će se tešiti podatkom da je Corsa C na Euro NCAP kreš testu osvojila četiri od maksimalno pet zvezdica. Kada govorimo o bezbednosti putnika treba pomenuti i dobre kočnice, ali i solidnu upravljivost ovog automobila.

Na kraju, nikako nemojte zaboraviti da kupovinom polovnog automobila troškovi tek počinju, a njih možete smanjiti samo redovnim održavanjem. Time ćete dobiti bezbedan i proveren automobil, a pored toga ćete kasnije za njega lakše naći kupca, kojih za Corsu C ima dovoljno.


Komentari


Dodaj komentar

Dodaj komentar





Zapamti me

Powered by blog.co.yu